To travel or not to travel..

Hola!!

1 week later en is al een hoop gebeurd, in mijn hoofd toch in ieder geval! ;) Ik ontmoette dinsdag (lees dag 1) wat mensen hier en die vertelden me allemaal over hun reis plannen in Argentinie en/of Zuid Amerika en ja hoor ik wist ineens niet meer wat ik nou eigenlijk wilde gaan doen hier. Mijn originele plan was om 6 maanden naar Buenos Aires te gaan om Spaans te leren en om te gaan werken. Dat gaat in ieder geval niet gebeuren. Ik weet inmiddels dat ik meer van dit land wil gaan zien en zeker geen 6 maanden in Buenos Aires wil blijven. Helaas gaat dat allemaal wel een hoop geld kosten en laat ik dat nou net niet hebben. Mijn idee is om door in hostels te gaan werken in ruil voor een slaapplaats (en eten?) geld te besparen zodat ik toch rond kan gaan reizen. Geen geld verdienen dus, maar dit lijkt me ook vrij effectief. Als alles gaat zoals gepland begin ik deze week in een hostel hier in Buenos Aires te werken (zo'n 20 uur per week) zodat ik hier voor niks kan wonen. Het is nu nog een maand a 2 hoogseizoen dus dat komt prima uit. Daarna hoop ik hetzelfde te kunnen doen in Mendoza en Bariloche (niet perse in die volgorde ;)). Verder ben ik vandaag begonnen aan mijn cursus Spaans. De aankomende 4 weken ben ik dus iedere ochtend onder de pannen.

Naast al het regelen, plannen en bedenken heb ik natuurlijk ook al een hoop gezien en gedaan afgelopen week. Zo heb ikal veelhighlightsbekeken -Obelisco, Plaza de Mayo, Casa Rosada, Puente de laMujer, San Telmo en La Boca - en als klap op de vuurpijl ben ik afgelopen zaterdag naar een wedstrijd van de Boca Juniors wezen kijken. Laten we zeggen datdit laatste niet echt my cup of tea was.. Ik kan inmiddels wel zeggen dat het een enerverende stad is; Op sommige plekken heel mooi, op andere weer vervallen, maar het is er vooral druk, warm, gezellig en ontzettend levendig! Pero, cuidado! Voor je het weet sta je met je slippertjes in de hondenpoep. Dat ligt hier namelijk echt overal op straat.

De aankomende weken ga ik me in ieder geval nog laten verrassen door Buenos Aires. En ondertussen begin ik al rustig mijn verdere reis te plannen. Argentina here I come! ;)

Ik hoop dat alles ook goed gaat in NL (en in NYC Jolien, I'll be waiting for you across the equator ;)), houd me op de hoogte van alle spannende en minder spannende verhalen en gebeurtenissen!

Heel veel liefs vanuit BA!

Reacties

Reacties

Mar

Ow Britt, klinkt wederom weer zo geweldig! Gewoon die vrijheid om je plannen helemaal om te gooien:)! En het klinkt ook als een super goed idee! Y, que mas queiro decir: disfruta cada momento y escucha bien en su clases;). Y verdad, cuidate con los perros;). Y dondé esta las fotos? Besitos!

Jolines

Ola Bonita!

Como Siempre, ik kijk altijd uit nr je verhalen hier! Ik vind het GE WEL DIG dat je je planning zo overhoop gooit! Zo moet dat. Gewoon je neus volgen en ook al kom je hondepoep tegen, afvegen en doorgaan. Dan weet je't voor de volgende keer :)

Ik zie wel waar je bent rond Juli/Augustus en dan kom ik wel even af :) Gister nog even de film over Che Guevara gekeken, kwestie van men spaans en motivatie op te krikken!

Geniet ervan en schrijven maar! Ik ben jaloers!

J

Marjolein

Hi Britt!

Ben benieuwd hoe de Spaanse lessen gaan en of je binnenkort al smooth een leuke Argentijn aan de haak kunt slaan ;) Het klinkt in ieder geval allemaal fantastisch daar, en als ik jou was, zou ik het ook wel weten: reizen! Xxx

la mama

Hola querida!

Mooie plannen, ik voel dat je goed in je vel gaat zitten, heerlijk!
Volg je hart, dan komt het altijd goed.

(ik vind de reacties van iedereen eigenlijk bijna net zo leuk als jouw verhalen:-))

Dikke xxx uit Valkenswaard en sterkte met al die Juultjes daar!

Joy

Klinkt echt helemaal fantastisch!! (op de hondepoep na), dat zie je bij 3 op reis niet!!! Floortje was gister op één van de ilanden die bij Argentinie hoort, wist niet eens dat ze bestonden!!!

Groot gelijk, mevrouw Meulensteen!!
Lekker gaan genieten jij!!!

xxxx

Nancy van der Putten

Hoi meisje, Ik hoor het wel jij gaat het daar helemaal maken. Geniet ervan en doe wat je niet laten kan.
liefs xxx

Tanja

Vrouwke!!! Carpe diem en geniet van alles wat op je pad komt!! Behalve dan als het hondenpoep is..;-)
Ennuh hedde gij de argentijnse tango al geprobeerd?
xx

marijke lindhout

Ik bewonder je.....!!!!
Lief nichtje, je hebt lef.
Je tante.

Sarah

Je plan klinkt fantastisch, een top idee om te gaan reizen en het land al werkend in hostels te ontdekken. Eerst nu Buenos Aires. Geniet van alle uitspattingen! Dikke X

Loes Hensgens

Britt! Echt super vet wat je allemaal doet! Gaat helemaal goed komen als ik dat zo hoor..
Het enige wat je nu nog mist is een heerlijke Argentijn, ik kan het je aanraden hoor!

Nou meid, heel veel succes! En Peter zei dat als je in Mendoza bent en je hebt onderdak nodig je ook wel bij zijn mammie terecht kan! Dus stel je komt in de problemen, ff mailen en dan regelen we dat!

Dikke kus!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!