Laatste weken BA en.. Mendoza!

Hola amigos!

Hoe is het leven in Nederland? De temperatuur stijgt langzaam heb ik gehoord, dat is natuurlijk altijd goed nieuws! Ik heb al een paar weken niks van me laten horen, dus het leek me wel weer tijd voor een update.

Ongeveer 2 weken geleden ben ik met Eline en een ander meisje voor het eerst de stad uit gegaan. Lekker een dagje naar Tigre (net ten Noorden van BA). Tigre is een stadje/dorp dat gebouwd is op een rivierendelta (ik weet even niet zo goed hoe ik het anders uit moet leggen) en bestaat dus uit allemaal eilandjes. Wij zijn daar met een bus-boot (het openbaar vervoer in Tigre) naar een van de eilanden gevaren en hebben daar eerst een heerlijke lunch gehad. Een asado wel te verstaan. Wat te vergelijken is met een barbeque. Daarna zijn we nog even gaan kayakken en hebben we een beetje in de zon gelegen en genoten van de rust. Ik bedoel BA is geweldig, maar tering wat is het er druk! De maandag erna ben ik voor het eerst naar La Bomba de Tiempo geweest. een drum concert dat iedere maandag plaatsvindt op dezelfde 'openlucht' locatie. Echt fantastisch! Wat een energie! Het begint vrij vroeg dus hebben we naderhand ook nog even de afterparty bezocht waar Eline en ik even hebben laten zien dat ook Nederlanders best door kunnen gaan voor Latina's ;) Omdat het zo'n leuke avond was hebben we besloten om afgelopen maandag (de dag voordat ik naar Mendoza vertrok) ook daar onze tijd in BA af te sluiten. Afscheid nemen viel me wat harder dan ik gedacht had. Je maakt toch best snel vrienden en aan sommige mensen hecht je je vrij snel. Soms klikt het gewoon zo goed dat het jammer is als je afscheid moet nemen. Natuurlijk hoop ik deze specifieke personen gauw terug te zien. Hopelijk (en waarschijnlijk) in Mendoza :)

Over Mendoza gesproken, daar ben ik nu dus :) Afgelopen dinsdagavond ben ik in een ontzettend luxe bus gestapt (champagne, film, wifi, bed) om na 13 uur rijden wakker te worden met zicht op de eerste besneeuwde bergtoppen enaan te komen in het mooie Mendoza. Voor de mensen die dit nog niet wisten; ik hebin BA besloten een tijdje naar Mendoza te gaan om daar te werken in een hostel in ruil voor een bed om zo wat geld te besparen en wat meer van het land te zien, Vanuit BA heb ik dan ook contact opgenomen met het Monkey hostel in Mendoza, waar ik sinds woensdag ben en sinds vandaag officieel werk. Om precies te zijn ben ik nu aan het werk in de bar van het hostel, maar er is geen fuck te doen vanavond. Het Monkey hostel is van een Belg en er werken Argentijnen, een andere Belg, een Amerikaan en ik :) Super leuke mensen, fijn hostel en een goeie sfeer. Heel relaxed allemaal. Ik heb nog niet super veel van de stad gezien, maar ik ben al wel naar het Parque General San Martin geweest, wat groter blijkt te zijn dan Central Park en grenst aan het Andes gebergte. Ongeloofelijk mooi park met een onwaarschijnlijk mooi uitzicht op het Andes gebergte. Ik wil hier nog heel veel gaan zien en doen, maar heb nog wel even de tijd. Ik denk dat ik hier een kleine 2 maanden zal blijven. In die tijd wil ik nog een (paar) keer de wijntour op de fiets doen, raften, mountainbiken, trekken en misschien wel paragliden. Genoeg opties in ieder geval. Ik vermaak me hier wel!

En daarna.. dat weet ik eerlijk gezegd nog niet. Ik heb van de week te horen gekregen dat ik mijn ticket niet kan wijzigen, en door mijn hele reis hier te veranderen, was mijn plan om eind juni naar huis te komen, De kans is groot dat ik een vlucht vanuit Rio naar huis boek (goedkoopste dat ik kan vinden). In dat geval zal ik vanuit Mendoza misschien nog naar Salta gaan (het Noorden) om vervolgens via Buenos Aires naar Iguazu en vervolgens naar Rio te gaan. Maar daar moet ik allemaal nog even over nadenken. Gelukkig heb ik daar nog even de tijd voor.

Ik heb het ontzettend naar mijn zin, maar ik mis jullie wel hoor! Tot over een paar maanden!!

Besos!

Reacties

Reacties

Eline

Hee held!

klinkt goed, mendoza! Fijn dat je goed aangekomen bent en dat het leuke mensen zijn! beetje jammer van de zaterdagavond..
Balen van je ticket!! Maar dat ga je gewoon zo goed mogelijk oplossen, komt wel goed! Hoe gaat het met je spaans?

ik ben erbij hoor in Mendoza! Ik laat je snel weten wanneer ik een bedje bij je reserveer! moet je elke dag werken?
xx

Heleen

Hoi nicht leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt. Ik ben wel een beetje jaloers hoor, je doet gewoon wat je leuk vind en geniet van de omgeving. Natuurlijk zal het soms ook pittig zijn, maar volgens mij red je het daar wel. O,ja ben nu bijna dertig weken zwanger dus nog tien weken en dan komt je kleine nichtje. Mijn buik een eigenlijk mijn hele voorgevel is weer flink gegroeid. Kan bijna niet meer zelf mijn schoenen aan of uit doen. Ik hoop snel weer iets te lezen en geniet daar he? Ik ben trots op je liefs je nicht leen.

mam

Hola hija!

Ik vind je ongelofelijk stoer dat je dit allemaal doet maar waar zijn die geweldige bussen gebleven waar je tussen de kippen en de geiten zat en waarvan de vering 20 jaar geleden al was overleden?
Béétje avonturier kiest daar toch voor...;-)

xxx
mam

marijke lindhout

Lief nichtje.
Zeg maar NICHT.....
Zo leuk om je avonturen te lezen en ik kom ze tegen zo voor het naar bed gaan. Van de week lag je oom al in bed en hij is er voor uit gekomen. Wat fijn, dat je ook wat van de omgeving kan bekijken.
Ik ben op een gezonde manier jaloers op je.
Geniet, liefs O.Ben en T.Marij.

joke en hans lindhout

lieve Britt,

Wat een avonturierster, ik doe het je niet na!

Had wel eerder willen reageren, maar de computer heeft wat kuren, zo nu en dan.

Waarschijnlijk komen je ouders zondag naar Kloetinge, zullen we ongetwijfeld het een en ander over je horen.

Geniet met volle teugen van alles!!

Dikke knuffel uit Kloetinge,

Oom Hans en tante Joke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!