One down, 8 to go ;)

Ik ben alweer een week verder en ben intussen mijn cultuurshock wat te boven gekomen. Ik verplaats me steeds makkelijker door Kampala en kijk van veel dingen al niet meer op. Vreemd hoe snel dat eigenlijk gaat.

Zoals ik eerder al schreef, is het me opgevallen hoeveel verschillen er binnen Kampala alleen al zijn. Op het ene moment waan je je echt in Afrika (lopend over Kampala road en Owino market die inmiddels afgebrand is..) en het andere moment bevind je je gewoon in een waar vakantieoord (liggend aan het zwembad van het Sheraton hotel en een sapje drinkend bij Faze 2). Het klinkt misschien raar, maar eigenlijk is dat ook wel lekker. Ik ben natuurlijk alleen onze Westerse wereld gewend en op deze manier geniet ik van 'the best of both worlds'. Ik kan verder echt moeilijk met woorden beschrijven hoe het hier is, je moet het echt met eigen ogen gezien hebben. Ik besef me ook dat ik alweer compleet anders tegen Kampala aankijk vergeleken met mijn eerste 2 dagen hier. En ik denk dat zich dat ook nog wel regelmatig aan zal gaan passen gedurende de aankomende 2 maanden.

Afgelopen week heb ik met Do heel Kampala zowat doorkruist. Waarbij ze me de leukste plekjes heeft laten zien en me aan een hoop mensen heeft voorgesteld. Ik heb inmiddels al een aardig aantal boda boda ritjes (een boda is een brommer die als taxi fungeert) en matato ritjes (tot de nok toe volgepropt taxi busje) achter de rug en begin er al aardig aan te wennen. Had echt verwacht dat ik het maar niks zou vinden achter op zo'n boda boda maar eigenlijk geeft het een heerlijk gevoel! Al krijg je op die manier echt een lading aan uitlaatgassen (roetfilters kennen ze hier niet) en andere vreemde, minder plezante luchtjes in je gezicht.. Maar ook dat went! ;) Net als vreemde insecten in je kamer..

Heb eigenlijk wel een lekker weekje 'vakantie' gehad dus, maar na het weekend ga ik echt met mijn onderzoek aan de slag! Ik heb al een aantal vrijwilligers weten te strikken, dus het komt vast goed met die interviews. Heb er in ieder geval al veel zin in! Ben echt benieuwd naar ieders verhalen. Ook zal ik maandag van verblijfplaats wisselen. Afgelopen week was ICU mijn 'thuis' in Kampala. Maar na wat slapeloze nachten (wat is dat huis gehorig!!!) heeft Do wat mensen gebeld en hebben we weten te regelen dat ik vanaf maandag bij een ontzettend aardig stel (Ierse vrouw, Nederlandse man) in huis verblijf. Ik ben daar van alle gemakken voorzien, ze hebben er zelfs internet!! Wat een luxe! Kan dan ook echt niet wachten!

Dit weekend vertrekt Do terug naar Nederland en begint ze daar aan een nieuw avontuur. Ik zal haar absoluut gaan missen (ze is echt als een vis in het water hier in Oeganda), maar ze laat me niet alleen achter, ik ben in veilige handen! :)

Bijgevoegde foto's zijn een kleine impressie van wat ik deze week gezien en meegemaakt heb. Een bonte verzameling, maar daarom niet minder interessant! Enjoy! :)

Reacties

Reacties

Joyce

kleine impressie!! ;)
Maar ik heb een 'klein' beeld. Verschillen zullen idd groot zijn, dat zie je alleen al op de foto's...
Kijk uit naar je volgende verhaal.
Succes 'alleen' en met je onderzoek & we'll keep in touch!!

Doe voorzichtig & tot mails... leifs x

Do - www.differentafricaconnection.nl

Hai Zussie, ik ben ook zeer benieuwd naar je onderzoek! Different Africa Connection zal er zijn/haar voordeel mee doen. Ik ben weer thuis. vanochtend vroeg aangekomen...en nu door naar amsterdammed. Raar maar waar om weer terug te zijn. Geniet van al het moois. En je weet het....als er IETS is, dan bel sms fax of mail je me! Of Jeff, you know the name of the game, its all just a phonecall away...;-) Dikke kusss

Brechtje

Echt fantastisch britt! Heel mooi om te lezen, ben stiekem best jaloers!
Heel veel succes, liefs Brechtje

Christine

Hola chica!

Als iemand mij vorig jaar had verteld dat jij zou wennen aan vreemde insekten in je slaapkamer was ik niet meer bijgekomen van het lachen!
Je vader is in ieder geval wel blij dat ie niet gebeld kan worden om je te redden..-;)

Ben benieuwd hoe je onderzoek zal gaan maar ik weet dat dat helemaal goed komt.
Laat gauw weten hoe het bij de Iers/Nederlandse club is, je weet dat ik best een beetje jaloers ben hè?

Leuke foto's, maar wat zie ik daar...ROOK JIJ????
Voor de muggen zeker...(huhu..)

Pas goed op jezelf, lieverd, en geniet ervan!

xxx
je madre

pap

Há schat wat leuk dat je naar die Ierse mensen gaat ,nou nog leren bier drinken hè.
Ik ben blij dat alles goed gaat en die zeven weken vliegen ook om .
Je hebt genoeg te doen begrijp ik .
Britt zou je kunnen kijken of er ergens muntjes van Oeganda zijn en die meebrengen? Ook postzegels zijn zeer welkom. Nou groetjes en vraag maar aan je Ierse gastouders of ze een leuk huisje in Ierland hebben voor je moeder en mij. Tot de volgende keer xx pap

Suus

Hey Britt,

Het ziet er allemaal spannend uit in Oeganda.
Genieten dus....leuke kiekjes.

vrijdag kaartjes werchter 2009 zijn besteld :)

Groetjes Suus

Marjolein

Hej Britt,
Sjieke bedoeling hoor daar in Oeganda! Woon je dadelijk gewoon in een kast van een huis. De foto's zien er ook echt goed uit! Hier is het eigenlijk nog allemaal bij het oude, behalve dan dat ik gisteren officieel ben afgestudeerd (heb nu gewoon echt mijn diploma gekregen!). Gisteren dus flink wat gedronken hier en ben nu nog aan het bijkomen. Ben benieuwd naar de volgende foto's en je verhalen. Veel plezier nog en don't let the bugs get you!
x Marjolein

Joyce

schattie!
Meest geweldige foto's... je hebt het helemaal niet zwaar daar.. noemen ze dan afstuderen! ;)

Die vogel.. pelikaan ofzo???
best sexy in je achtertuin...

bye vanaf randstad

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!