Ontspanning! ;)

Naast dat ik natuurlijk ontzettend hard aan het werk ben voor mijn onderzoek, is het ook zo nu en dan tijd voor ontspanning! ;) En dit weekend is dat aardig gelukt!

Volgende week is het St. Patrick's day en zelfs in Oeganda wordt dit (door de Ieren) gevierd. Zo was er het hele afgelopen weekend feest vanuit de Ierse ambassade. Vrijdag heeft mijn 'mad Irish land-lady' me meegenomen naar een 'vriendschappelijk' voetbalwedstrijd tussen Engeland en Ierland. Zoals verwacht ging het er behoorlijk op ;) Maar de Ieren hebben met 1-0 gewonnen dus dubbel feest! 's Avonds was er feest in de Ierse pub Bubbles O'Leary. Voor 40.000 USD (zo'n 20 euro) was er een live band en gratis eten en Guinness. Daar werd begrijpelijk gertig gebruik van gemaakt (jammer genoeg drink ik geen Guinness en moest ik wel gewoon betalen voor mn gin-tonic :S)! Ontzettend gezellige avond gehad, veel mensen ontmoet en veel gelachen! Zaterdagmiddag een paar uurtjes lekker aan het zwembad gelegen (watheb ikhet toch zwaar hier in Oeganda) en zaterdagavond op stap. Lekker wat gedronken en een dansje gewaagd in Iguana tot in de vroege uurtjes. Zondag was het dus tijd voor de welverwachtte kater..

Maar het weekend is weer voorbij en er moet weer gewerkt worden! Vandaag nog een interview gehad die waarschijnlijk weer tot andere interviews gaat leiden. Het balletje begint eindelijk te rollen.

Zaterdag is Jolien (een vriendin van me) alweer hier. Ze blijft 2 weken en heb vanalles op de planning staan, eindelijk ga ik meer van het mooie Oeganda zien. Zo zullen we naar Lira gaan om een paar projecten te bezoeken, waarna we op de terugweg naar Murchisson Falls gaan(beestjes kijken) en misschien Fort Portal nog gaan bezoeken (als de portemonnee dat toelaat..). Voor de nodige actie gaan we ook nog raften in Jinja :) Op de bron van de Nijl welteverstaan! En tussendoor hoop ik nog vrijwilligers tegen te komen om te interviewen.. Druk programma dus, maar heb er ontzettend veel zin in!!

Reacties

Reacties

Do

Jaaaaaaaaa dat klinkt lekker hooorrrrrrrrrrrrrrrrrrrr! Ik blijf het zeggen, maar nog even het volgende:
1. Doe geen dingen die ik ook NOOIT gedaan hebt.
2. GENIET!! En dan bedoel ik echt van elke seconde!
3. LAAT je NIET afzetten. hehe.
4. En...Het Jachtseizoen is begonnen. hehe. Daarmee bedoel ik natuurlijk de luipaarden jacht in Murchinson Falls.
5. Het inderdaad FORT PORTAL en niet PORT KLORTAL. or whatever. Je begint het te leren.

Ochibyota Nybo. Oli mulalu??? hihi

KUSSSSSSSSSSSSS Je grote ZUS! (en TROTSE ZUS!)

Mar

Britt!! Dit bericht is jaloersmakend ;)!! Echt! Het klinkt allemaal super en volgens mij heb je het ook enorm naar je zin, wat heel goed is :)!! Succes weer deze week, mooi dat het ook goed gaat met de interviews! Fijn dat het balletje begint te rollen! Veel plezier nog! Xx Mar

Veroni

Hoi Britt,
Hoog tijd om eens te reageren. Wat een verhalen. Heerlijk. Zou zelf ook zo willen gaan. Behalve als ik dan de verhalen via je moeder hoor over kakkerlakken zo groot als hamsters die over je heen kruipen, wat uiteindelijk na kalmering toch de grootte blijkt te hebben van een poffertje... Nou zijn mijn poffertjes misschien kleiner dan die van je moeder, maar het idee dat dat over je heen kruipt...gruwel. Misschien moet die kakkerlak in een hoek ga staan en het geluid van een komkommer imiteren... is een stuk minder vervelend. Maar ik vind de verhalen geweldig en ik vind het ontzettend stoer hoe jij die wereld over reist. Ik ben weer in volle verwachting van je volgende avontuur.
Groetjes en geniet met volle teugen (ook van je gin-tonic),
Veroni

Bas

He feestganger, dat klinkt allemaal wel echt super daar...
Ik heb je nog wat Frans gestuurd via mail, misschien kan je het daar toepassen????

Heel veel succes, en plzr nog (ik denk niet dat dat al te moeilijk is) en we sms-en/ mailen snel..

X- je broer

Jolien

Hoi Brittje!

Ik ben op van de zenuwen!! Kan niet wachten tot vrijdag. Nog 3,5 dag werken en dan zit ik op de vlieger.

Je planning klinkt als muziek in de oren en ik ben er zeker van da we er het beste van gaan maken, een belevenis om nooit meer te vergeten!

Tot in Entebbe, zaterdag 14u50 :)

x

mamsie cordier

Hee Britt, nee niet overdrijven he met die kakkerlakken.!!!had do verteld dat ze er een mee naar huis genomen had??
Jawel hij zat in haar koffer en dat was mijn grootste angst dat er een spin of een kakkerlak in ons huis zou komen en daar een lekker nestjes ging bouwenGelukkig heeft ze hem plat gespoten met Reflex spray(dit is een hele koude spray voor je spieren wat later weer erg heet wordt) en toen opgepakt en in de wc gedaan. Nou je snapt ik heb de wc wel drie keer doorgespoeld en snachts heb ik nog een keer onder de rand gekeken of hij er echt niet zat. Je moeder is op de hoogte en je zult je eerst moeten reinigen voordat je binnen mag, dan weet je het vast hihihi en de de straal kan erg koud zijn, dus gewaarschuwd.
Ik hoor verder dat je al aardig je draai gevonden hebt, gin tonic, feesten, katers, en ook nog naar het voetballen en aan het zwembad liggen. Heerlijk wat een baan!!!
Nou Muzungu geniet ervan, en werk ze zal ik maar zeggen, tot horens doei doei

Kleintjus

Ha die Britt,

Ik zie al die mooie verhalen langskomen, en ik had nog niet gereageerd. Dat kan natuurlijk niet, dus bij deze. Het klinkt allemaal erg goed wat je daar in Oeganda uitvreet. Af en toe, als ik weer kansloos achter mijn bureau zit, zou ik wel met je willen ruilen. Maar ja, het is niet anders.

Veel plezier verder en ik blijf de verhalen met veel interesse lezen.

Groet, Marcel

Different Africa Connection

Ja en euh Britt kan je wel ff wat reclame maken voor dat ultra leuke bedrijf waar jij stage voor loopt??

www.differentafricaconnection.nl

.. naast die rete-drukke baan van je....(pff ben maar bij met zo'n makke-gekke-levensbedreigende-gin-tonic-fan als begeleidster!! haha DEPEUDEKEU MI DIA VLANDRE RODE WIJN OP HET BALKON. Kus, Do. (de BAAS!!)
x

Joyce

en ik me nog wel zorgen maken om je... of je ons nog wel mist!!! ;)

NOT.. Gin-tonic, kater, zwembad... klinkt goed!!

Wat voor'n beestjes ga je bezoeken?

heel veel plzr met Jolien en tot je volgende verhaal!!

succes ook met het rollende balletje..

Greetz en een kus vanaf Randstad Nijmegen

Janneke

Klinkt toch ook echt niet verkeerd allemaal daar! Vliegt de tijd bij jou ook zo hard om? Hier gaat het in ieder geval echt heel snel (vooral de weekenden, haha). Verder begint het hier op stage nu ook wat beter te gaan, want dat ging toch wel erg moeizaam in het begin door wat miscommunicatie. Nou tot mails maar weer en have fun!!!
x Jann

steef

Jezus, wat n ordinaire bedoeling daar in Oeganda! Iedereen loopt gewoon de hele dag te zuipen! Ik hoop dat de foto's de vo;gende keer ook gewoon een erudiete Britt laat zien en de nodige flora en fauna de revue zal passeren. Zoals daar zijn: Het Nijlpaard, de Nijlbaars, de Nijlgeelgerande watertor, de Nijlmangoeste en de Nijlslak. Voorts zeg ik: Het klinkt allemaal geweldig, ga zo door Nichtje! Enne... blijf genieten! X Steef

mam

en laten we ook vooral de zeer zeldzame nijlteckel, ook wel nijlfret genoemd, niet vergeten.
Ik had daar al wel een opname van verwacht.....best een teleurstelling...

Ik bedoel, wij als ouders en enthousiaste Gausaanhangers hebben toch altijd het goede voorbeeld gegeven, nietwaar Steef?

Maar misschien komt het nog, ik kijk uit naar de dierenverhalen!

Have fun, schat!!!

xxx
mam

Martine (die verbleef bij IC Uganda)

He hoi,

Kwam toevallig je site tegen op de reismee.nl toen ik naar de berichten vanuit Uganda keek...

Maar Fort Portal is super mooi, bij lake Nkuruba is een soort lokaal ecoproject met leuke (en goedkope, altijd fijn!) banda´s. Echt een aanrader!

Fijne tijd nog, ik baal er al van dat ik weer terug ben...

Bas

Heyy

Ik ben reeds terug van een congres over de invloed van eb en vloed op het paringsgedrag van de albino zoet-water mossel,
en nou constateer ik dat zowel Steef als Mam zich verdiept hebben in de Nijl-achtigen..
Daar heb ik helaas nog geen kaas van gegeten.

Ik zou zeggen, geniet nog lekker van alles daar..


XX Broer

Saskia

Lieve Britt,
Aangezien je familie al het gras voor mijn voeten heeft weggemaaid mbt leuke oneliners en grappige anekdotes ; ) rest mij niks anders dan je verhalen trouw te blijven volgen en je jouw allerstoerste reis te laten beleven. Ik wens je heel veel plezier. ENJOY!
X Sas

Tante Marij

Hallo Britt.
Heb weer genoten van je verhaal. Leuk dat je vriendin er is, lekker samen op"avontuur".
Liefs Tante Marij.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!