Bewogen weekje!

Zo! Dat was me het weekje wel weer!

Terug uit Jinja ben ik eens bij mezelf nagegaan wat ik nog allemaal kan doen in Oeganda in mijn laatste 3 weken. Ik kwam tot de conclusie dat mijn onderzoek een beetje doodloopt en dat hier langer blijven me alleen een hoop tijd en geld gaat kosten. Dit heeft me doen besluiten eerder naar huis te komen. Na een telefoontje met BA was het officieel en ik vlieg nu 8 april al terug. Jammer aan de ene kant, maar ik kan nu zo veel meer doen in NL en het betreft hier natuurlijk wel mijn afstuderen. Ik heb hier nu nog 2 interviews gepland en nog 2 in NL, dus al met al denk ik genoeg info te hebben straks (al is dat minder dan ik op voorhand verwacht had). Ik ben in ieder geval blij met mijn keus en denk ook dat het zo het beste is.

Na dit geregeld te hebben was het tijd voor nog wat actie voor Jolien weer terug naar haar drukke Londense leven vertrekt. Zondagavond richting Red Chilli om de nacht door te brengenom daar maandag zeker op tijd te zijn voor ons vertrek richting Murchisson Falls. Een ongeveer 6,5 uur durende rit later (met lunchpauze in Masindi) stonden we midden in het overweldigende en oogverblindende natuurreservaat. De nachten werden doorgebracht in safaritenten met wrattenzwijnen, nijlpaarden en ander rondkruipend gedierte in de 'tuin'. Er werd ons ook nadrukkelijk gezegd GEEN eten in je tent te laten liggen anders kon je 's nachts wel eens ongewenst bezoek krijgen..

Surprised
Om 06:00 ging de wekker op dinsdag zodat onze game-drive om 06:30 van start kon gaan. Jammer genoeg had het de hele nacht geregend en geonweerd en regende het 's ochtends nog steeds. Het beeld van een safari in de brandende zon ging dus niet op.. Toch hebben we er met volle teugen van genoten! We hebben oog in oog gestaan met allerhande antilopes, buffels, giraffen, olifanten en bavianen. Echt ongeloofelijk om deze dieren in hun natuurlijke habitat te zien. Al moet ik zeggen dat zo'n natuurreservaat natuurlijk een soort van hele grote dierentuin is, aangezien de dieren daar door de mens naar verdreven zijn. Jammer genoeg hebben we geen leeuwen/luipaarden gezien, tsja net als onze huiskatten houden ook zij niet zo van water.
Tongue out
's Middags stond er een boottocht naar de watervallen op het menu. Onderweg zijn we getrakteerd op het zien van een hele hoop Nijlpaarden (wat zijn die beesten groot!!), krokodillen en vogels. Gelukkig was het weer omgeslagen en konden we nog mooi wat zon meepikken op het bovendek
Cool
. Nog een nachtje in de safaritent en woensdagochtend om 06:30 op. Na het ontbijt hebben we een adembenemende wandeling gemaakt naar de top van de waterval(len). De Nijl wordt daar met een enorme kracht door een opening van ongeveer 2 meter geperst om vervolgens 48 meter naar beneden te kletteren. Bovenaan werd ons nog leuk verteld dat een mzungu daar jaren geleden in gesprongen is. Zijn lichaam is nooit teruggevonden... Niet echt verrassend als je het mij vraagt. Jammer genoeg zat onze trip er daarna alweer op en met nog een lunchpauze in Masindi (lekker Tilapia gegeten voor 2 euro
Laughing
) waren we in 4,5 uur terug in het drukke Kampala. Tot zover Jolien en Britt in the jungle!

Mijn laatste week hier is aangebroken en heb nog wat leuke dingen op de planning staan. Ik kijk er naar uit om naar huis te gaan maar denk dat ik alles hier toch wel zal gaan missen als ik eenmaal thuis ben. Nog even genieten dus!!

Reacties

Reacties

Mar

Hey Britt!

Wat jammer dat je wat eerder naar Nederland gaat :s...maar wel fijn als je voelt dat het de juiste beslissing is en je hier nog meer kan bereiken. Dan is het ineens heel snel afgelopen, hé? Die safari klinkt echt super vet, ook echt mooie foto's!! Nou, ff kort berichtje maar nog heel veel plezier tijdens je laatste weekje! Gelukkig wordt het in NL inmiddels al lente :)!! Tot snel! Liefs, Mar

Tanja

He brittje! Zo te horen een hele leuke safari-trip! Hoe waren de nachten in die tenten? Ik vond zo'n hutje al eng, hihi! Even bellen zodra je weer terug bent in NL om een datum te prikken, kee??
Nog veel plezier de laatste week!!!
Kus van mij

Bas

He zusje, ik hoorde gisteren al van pap en mam dat je eerder terug zou komen, wel jammer maar je hebt er goed over nagedacht las ik..
Zodra je terug bent vlug n keer met zijn vieren kapsalon eten in v'waard..??

Nou ja, geniet nog van die laatste week en ik zie je snel..

XX-broer

Oom Ben

Wat een avontuur Britt. Ik ben onder de indruk van je verhalen en nu ook dit weer met practige foto´s. Maar bovenal ben ik bijzonder trots op mijn nicht. Geniet nog even, een goede terugreis en hopelijk tot spoedig, om de rest te horen.
Lieve groet,
Oom Ben

mamsie cordier

Hee Britt, je hebt je best gedaan nu nog in ned wat werken en je hebt een prachtig afstudeer project heel veel groetjes doei doei

steef

Wat n gave foto's zeg. Mijn halve dierenencyclopedie komt bij jou voorbij wandelen. Jammer dat je weer terug moet, maar dan hoop ik wel snel eindelijk n keer bij je langs te komen en al je spannende verhalen live te horen. Geniet nog van je laatste week en tot snel. Vergeet je jezelf niet te ontsmetten van alle opgedane ziektes, zoals daar zijn: de Bavianenschurft, Beri-Beri, TseTse-uitslag, Gnoeschimmel, fruitvlieglip etc.... Tot snel X Steef

Marleen

Heee Britt!!

Zoo Oeganda he!?Toe maar wie had dat ooit gedacht?Ik niet iig maar heb natuurlijk ook een heel stuk van je leven gemist.Knap hoor..ik weet niet of ik dat zo zou kunnen.Heel veel succes nog de laatste daagjes daar en een hele goeie terug reis.Denk dat heel veel mensen blij zijn weer je te zien :) Veel groetjes voor jullie mam
Liefs Marleen (Je weet wel van vroeger toen we nog jong waren ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!